Wednesday, May 29, 2013

Perasaan ini

Bahagianya. Saya tak sangka pada usia 24 tahun ni,saya dah mula bercakap soal kawen dengan serius. Seronok bila mama abah mula bercakap hal ni jugak. Abah tak banyak bercakap depan saya pasal ni. Dia cakap dengan mama. Dan mama cerita semua pada saya. Abah pesan,rajin rajinlah Joe pergi surau,masjid,dengar ceramah agama. Nak lepaskan anak pada orang,bukan senang. Tapi saya tahu dia restu saya dengan awak. Dia cakap dia tak kisah :) Mama? Ahhh jangan dibahaslah,terang terang dia suka awak. Bila dah tukar langsir baru,mama cakap "Haa,langsir dah tukar ni,nak ready ready bakal menantu nak datang meminang". Time kemas kemas ruang tamu mama cakap "Bagitahu Joe,ruang tamu dah lapang ni,dah boleh letak barang hantaran tunang". Bila memasak lauk lebih sikit mama cakap "Joe kat mana,ajak dia datang makan". Dah la panggil awak Cimok. Nanti melekat pulak nama tu. Hehe. Joe,saya nampak family saya sangat sangat happy bila awak bagitahu niat nak serius ikat hubungan dengan saya. Masa tengah type ni pun rasa macam nak menangis (dah menangis pun). Hmm. Joe,awak buat saya ubah persepsi saya tentang cinta,tentang kehidupan dan banyak lagi. Sekarang pun nama awak selalu disebut sebut dalam family saya. Saya rasa awak dah pun jadi sebahagian daripada keluarga saya. Insyaallah saya akan jumpa mama awak :) Doakan saya berjaya. Harap mama awak suka saya. Haha. Cuma mama awak garang sikit. Lol.

6 comments:

Just Joe said...

Sangat terharu baca ni.
Almost everyday entry kat blog awak adalah pasal saya. and without fail, saya akan tersenyum sorang-sorang kat office ni sambil baca blog awak. you're the sweetest ever. I love you Khadijah.

Jojo Lee is a cat said...

Saya senyum je baca kalau kalau ada orang nak comment entry saya dan saya tahu awaklah orangnya. Saya rasa blog ni dah boleh jadi diary kita berdua. saya sayang awak dan akan selalu sayangkan awak :) I love you so much dear.

Just Joe said...

I can never think how am I gonna live without you in my life. Everything in my life right now is about you. :)

Jojo Lee is a cat said...

It's all about us,baby. I just can't wait. I love you so much :)

Just Joe said...

I love you too dear. I hope we can be together forever.

Jojo Lee is a cat said...

Insyaallah :) Tak ada apa yang mustahil. Hihi.