Tuesday, July 23, 2013

Sampai bila bila

Gaduh.
Kita gaduh tak lama.
Sebab hal remeh.
Selalunya hal yang remeh.
Tapi banyak yang saya belajar bila kita bergaduh.

Walaupun saya selalu libatkan emosi saya.
Tapi banding dengan dulu,kesabaran saya semakin meningkat.
Saya masih boleh diam dan dengar dulu bila awak nak pujuk saya.
Saya tahu kadang kadang perangai saya ni menguji kesabaran awak,
saya tetap happy bila terjadi salah faham,kita setuju untuk letak telefon dulu.
Bagi masa untuk masing masing tenangkan diri.
Sekejap je,saya dah rasa rindu awak semula.
Awak pun sama ye.

Awak akan call semula.
Atau saya call awak.
Kita akan mintak maaf sama sama dan okay semula.
Saya rasa kita berdua dah matang untuk handle situation ni.
Maafkan saya.
Sebab saya selalu timbulkan isu pelik.
Yang tak terbayang dek akal kita berdua pun sebenarnya.
Mungkin itu cara saya nak bermanja dengan awak.
Haha.

Sebenarnya,hari ni saya tak nak tulis blog tau.
Ego la kononnya.
Tapi saya tak mampu.
Sebab saya tahu,ini rutin saya.
Dan saya tahu,saya nak buat awak happy.
Saya akan terus menulis.
Sebab saya tahu setiap hari awak akan baca blog saya.
Dan bila saya menulis,saya tahu awak suka nak baca benda benda ni semua.
Siapa tak suka kalau ada seseorang yang konsisten menulis tentang diri kita?
Orang gila pun suka tau.

Joe,
Saya suka sangat masa bangun tidur tadi.
Saya baca bbm yang panjang berjela dari awak. 
Apa yang awak tulis tu.

"Maybe saya tak pandai tunjuk rasa excited ni. Saya tak pernah menyesal kenal awak,saya rasa sangat bersyukur yang saya ditemukan jodoh dengan awak. Saya nak awak jadi cinta mati saya, awak sempurnakan hidup saya, awak sangat sempurna di mata saya. Awaklah madu, awaklah racun, awaklah siang, awaklah malam, awaklah kawan dan awaklah cinta hati saya. Sumpah saya rindu awak setengah mati".

Awak buat saya tersenyum.
Tiba tiba air mata saya mengalir.
Saya sayangkan awak,Joe.
Sayang sangat.
Saya doakan awaklah jodoh saya yang tertulis di Luh Mahfuz.
Awaklah yang akan jaga saya,sampai akhir hayat saya.
Awaklah yang jadi penyeri hidup saya.
Awaklah yang sentiasa di sisi saya.

Saya cintakan awak.
Sampai mati.
Sampai bila bila.


No comments: