Wednesday, September 30, 2015

Diet

Oh my. Last week timbang berat. Dah capai 65kg. Time kawen,berat 61kg. Haha. Okay so dah berazam untuk kurangkan nasik. Seminggu cuma boleh makan nasik 4 kali SAHAJA. Jadi pilihlah hari itu. Makan cereal,makan mi maybe? Hmm. And minum banyak air. Target? Kali ni agak dahsyat. Nak kurangkan 12kg. So final weight will be 53kg. Masa Diploma dulu,berat 49kg aje. Kurus sekeping masa itu. Sekarang,dah macam apa je. Baju pun banyak tak muat. Sedih. Husband kata kalau aku berjaya turun 12kg,dia pun akan diet sampai berat dia jadi bawah 100kg. Haha. Boleh percaya ke dia tu? Pukul 4 pagi aku tengok dia duk makan KFC lagi. Risau la. Dah la merokok,makan tak jaga pulak tu. Cakap lebih lebih kang terasa pulak. Haha. Aku just nak dia jaga kesihatan so that dia fit. Aku nak exercise macam takde masa so aku nak kurangkan carb for now. Insyaallah.

No comments: