Monday, October 31, 2016

Let's play




1- Things that has made me a stronger person? Bila dah kawen kot. Tahu erti kehidupan,dah mula berdikari mencari duit sendiri. Jadi kuat tetiba. Because I've to work hard untuk mencari  duit dan tak nak bergantung dengan orang.

2- Weak? Yeah,ada juga rasa fragile,menangis alone dalam kereta bila ada customer marah marah,bila kerja di office terlalu membebankan. Hehe.

3- Di rumah. No makeup on,messy bun dan tak perlu rasa nak melawa sangat. Haha. 

4- Beach! Hotel room yang ada nice view dari tingkap,with my favourite teddy bear. Boleh peluk peluk. Kahkahkah. 

5- My parents. Obviously.

6- Emotional. There are times yang aku selalu ikut perasaan and losing my temper + emosi. Haha. Kena kuat sikit Khadijah.

7- Bertaubat dan minta maaf dengan semua yang aku pernah buat silap,mintak ampun dan mintak halal kalau ada berhutang. Tinggalkan sehelai baju untuk suami peluk setiap malam,tinggalkan gambar gambar buat ahli keluarga tengok selalu.

8- 2010. Zaman baru nak up,baru nak mengenal dunia. Kawan-kawan,lepak,buang masa. Masa umur 21 tahun. 

9- Adik perempuan,Maryam dan Acum. Selalu share rahsia,tempat yang aku selesa nak menangis luahkan perasaan. Yes. Aku susah nak jumpa orang yang aku ngam untuk mengadu. Jadi sila bangga bila aku boleh menangis dengan kau. Seles sangat la tu maknanya,

10- Yang kenal aku inside out ya. Husband. Tapi aku rasa bff aku lebih kenal aku kot. Sebab lelaki bukan suka sangat mendengar hal kita dengan detail. Yang lebih tau aku adalah Kak Mas,kawan office. Hehe. Secara detail. Aku bagitau dekat husband,kalau aku ni mati,pergilah dekat Kak Mas dan tanyalah dia rahsia rahsia sulit kerajaan. Haha. Dia penyimpan rahsia terbesar. 

11- Aku memilih kawan jugak rupanya. Kahkahkah. Antara benda pelik pasal aku adalah aku ni payah nak ngam dengan kawan. Aku lebih suka bergerak sendiri tanpa kawan. Aku cepat annoyed kot bila kawan kawan buat drama itu ini bla bla bla jadi aku sangat memilih bila berkawan. Tak,bukan aku memilih nak yang kaya or cantik ke apa,tapi aku lebih suka limitkan jumlah kawan. HAHAHA. Tak suka ada geng kawan berama-ramai sebab aku tak reti. Tak reti nak handle. Kualiti yang perlu ada untuk aku berkawan dengan seseorang adalah orang tu sama perangai dengan aku. Tu je. 

12- Aku bayangkan aku jadi seorang doktor. Tapi bila PMR aku dapat 4A je,slow slow aku padam cita cita tu. SPM pun 3A je. Jadi lepas impian terkubur aku tak pernah fikir langsung apa nak jadi bila besar nanti. Takde matlamat hidup orang kata. Cuma aku terfikir nak hidup senang dan boleh bagi family aku duit. Itu sahaja.

13- No one. Aku tak suka membaca. Aku suka menulis. Eh aku plan nak tulis buku tau. Secara serius.

14- Compliments semua orang suka. But aku senang annoyed juga. Bergantung dengan siapa yang memuji. Kalau aku tak suka orang tu dan tetiba dia puji aku,aku akan fikir dah kenapa dia ni? HAHA. Mengadanya aku ni.

15- Non-physical. Hehe.



No comments: